Wednesday 16 January 2013

Again and Again







Aku dah tetap pendirian dah. Tapi tak tau lah kenapa hati ni tak tenang. Buat masa sekarang, aku konfem memang nak amek Tamhidi Pergigian kat USIM tuh. Tolonglah aku nak masuk situ sesangat. Cuma sekarang ni, apa yang aku tak yakin adalah sama ada aku dapat atau tak. Tu depends on result SPM aku la. Sebab tu aku cakap aku runsing. Kenapa aku yakin dengan Tamhidi tuh? Sebab aku dah nampak masa depan aku kat situ kalau aku masuk situ..

Bila aku masuk situ, aku dapat capai impian aku yang lagi satu kalau yang lagi 1 tak dapat. Aku ada 2 impian. Yang pertama nak belajar sampai PhD. Yang kedua nak bergelar Doktor. Kalau nak bergelar doktor, kena masuk Tamhidi tu walaupon tak semestinya masuk situ. Kalau nak dapat PhD, kena amek pendidikan (pendidikan khas)..jadi profesor..wow..semoga Allah dapat merealisasikan cita-cita aku. Aku tak nak hampakan harapan ayah and mak..sebab aku tahu diorang mengharapkan aku..dahla aku anak first.  Aku kene lah jadi contoh terbaik kat adik2 aku kan? hmm..Bukan tak ada pilihan lain.. Ada, banyak kot. Berlambak lagi tu. Cuma apa yang aku cakap, aku tak nampak masa depan langsung kalau aku masuk course yang ntah apa2 tuh. Cuma ini je yang aku yakin..

Cuma masalah aku lagi 1, biasiswa ni ha..mana aku nak cekau kalau result cukup2 makan je?.. dahla sekarang ramai pesaing. Insya-Allah kalau ada rezeki, aku dapat lah biasiswa. Rasanye cukup sampai sini je kot dulu..malam ni da tak dapat nak sambung daa sebab nak study untuk test undang2 esok. Yele budak nak amek lesen, channie ler, kne tunjuk sikit kerajinan..syukran kerana sudi baca entry nie..






No comments: